header_dx
header_dx
header_dx
header_sx
header_sx
header_sx
container_carbon_bot
header_sx
header_dx
dvs_rok_01_main

Rok DVS motoren, erstater nu Super ROK motoren.

DVS motoren er opbygget med direkte træk og tænding fra seletra uden omdrejningsbegrænsning, boring 54/ slaglængde 54. Motoren forventes at arbejde op til 16.000 omdr.og har en max ydelse ved 11.000omdr. på 38hk.
Motoren har fået en ny type CNC bearbejdet Power ventil.
For at gøre det hele mere simpelt er der en del ændringer i forhold til det vi har set de sidste 8 år, er motoren er uden kobling, intern vandpumpe, ledningsnet, batteri og elektrisk starter.
Der er fortsat balance aksel, som giver en meget roligere motorgang og fjerner de rystelser der normalt vil slide uforholdsmæssigt på karten og motoren i sig selv.
Fjernelse af den interne vandpumpe betyder at reparation af vandpumpe hvor motoren skal adskilles, ikke mere er aktuelt.

Snøfteventilen i topstykket gør det muligt at skubbe karten i gang, uden at bagenden først skal løftes. Det er en super fordel der gør det nemt for køreren.
Motoren startes således på samme måde som en KZ motor.
Snøfte ventilen trykkes ned for lukke kompressionen ud og gøre det muligt at skubbe, når motoren danner tryk, dvs. når brændstoffet antænder i forbrændingskammeret, bliver snøfteventilen lukket automatisk!!
Der er fjernet mange elementer fra motoren som gør den mere service venlig, det er hoved ideen. Det skal være mere simpelt.

En ny generation, back to basic

En ny motor, med høj ydelse 38hk - + power walve for øget bundtræk og mellemområde.

En motor pakke indeholder: Motor, Ibea karburator, indsugningsdæmper og udstødning - prisen forventes at ligge på 15.000,-kr + moms = kr. 18.750,- - motoren er klar til levering til kunder i februar 2015.
 

 

ROK DVS